dissabte, 20 de desembre de 2008

Les carreteres

Aquestes dies hom ha parlat, i encara parla, sobre el tema de la velocitat a l'entrada de Barcelona.

Particularment, no hi estic pas d'acord; potser sí que és efectiu però com sempre, calen arguments creïbles i vàlids. No pot ser que per una banda es digués que s'anés a 80 per contaminar menys, i per l'altra que es recomani anar amb el llums encesos, que precisament, fa que el cotxe gasti més. Però no és pas sobre això que vull escriure.

El tema és sobre les velocitats en general i sobre l'estat de les carreteres.

Fa uns dies em va tocar fer uns quants quilòmetres extres per raons laborals i és quan em va venir això al cap.

Havent d'anar a la muntanya, seguint la C-17, si heu d'arribar a qualsevol pista d'esquí o on sigui i voleu fer cas dels senyals de trànsit, preneu-vos-ho amb molta calma. En la majoria dels casos no és pot passar de 80, 60 o fins i tot 50.

I si bé, és temps de lleure i qui vulgui anar a la muntanya que es llevi d'hora, automàticament em vaig posar en la pell d'un transportista autònom amb ganes de treballar i que, ai las!, l'estat no li deixa perquè no pot passar de 60 o 70 en molt llocs on es podria anar tranquil·lament fins a 100, o bé les carreteres estan fetes un nyap o fetes més amb els peus que amb el cap i no pot adelantar un camió o tractor o el que sigui.

Llavors jo em pregunto: vols dir que serveix per alguna cosa això de posar radars? I la resposta, que ja en tenia la convicció, és sí; per recaptar, i per res.

Com us deia poseu-vos a la pell d'un transportista que té x paquets per entregar, té dues vies per entregar-los tots, complir amb la seva feina i intentar-se guanyar la vida:
  • Anar a la velocitat que li sembli i/o cregui convenient i arriscar-se que el cacin i hagi de pagar una o vàries multes o
  • Agafar menys paquets per entregar, de manera que pugui anar a la velocitat que l'estat (que segurament no ha fet massa vegades el trajecte) creu que s'ha d'anar i entregar-los tots


Ja és sabut per tothom que en aquesta país es treballa molt, però també hi ha molt poca eficiència; alguna pròpia i d'altra per cula aliena. O és que no és perdre el temps anar a 60 i entregar 4 paquets quan es podria anar a 80 i entregar-ne potser 10?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada